Hrana unesena u organizam utječe na raspoloženje

papricice.jpgBrojne studije potvrdile su da ono što jedemo utječe na to kako razmišljamo, učimo i osjećamo se. Kao i svakom drugom organu u tijelu, i mozgu je potrebna hrana. Od ukupno unesene energije mozak iskoristi oko 20 posto, a što ga bolje hranite, to će on bolje funkcionirati. Ljudi najčešće odabiru hranu prema vlastitim kriterijima, ne mareći previše kakav će ona učinak imati na njihovo raspoloženje. Hrana unesena u organizam mijenja kemijske procese u mozgu i tako utječe i na dobro i na loše raspoloženje. Iz aminokiselina, koje su sastavni dio proteina, u mozgu se sintetiziraju kemijski spojevi neurotransmiteri. Danas se najviše govori o serotoninu, koji utječe na dobro raspoloženje. Koja to hrana pomaže da se osjećamo "haj"?


Zeleno lisnato povrće
glavni je izvor folne kiseline, čiji nedostatak izaziva depresiju i zaboravljivost. Naime, njezin nedostatak izaziva pad serotonina u mozgu, a to za sobom povlači i loše raspoloženje.

Plodovi mora često se nazivaju hranom za mozak. Razlog za to je što sadrži mnogo selena, minerala koji je u organizmu prisutan u tragovima, a vidljivo podiže raspoloženje. Istraživanjem se utvrdilo da i neznatan manjak selena kvari raspoloženje. Osim u morskim plodovima selen je prisutan u žitaricama i mesu.

Češnjak ili obožavamo ili izbjegavamo zbog neugodnog mirisa. Nekoliko istraživanja potvrdilo je da izaziva osjećaj ugode, otklanja umor, tjeskobu i razdražljivost.

Kapsaicin, koji je prisutan u ljutim chilli papričicama, potiče lučenje endorfina - hormona raspoloženja. Kao moguće objašnjenje osjećaja ugode navodi se da kapsaicin spaljuje živčane završetke na jeziku i u ustima pa, kako bi zaštitio od ozljede, mozak luči sredstvo protiv boli – endorfin, koji uzrokuje ugodnu omamljenost. Zbog toga neki postaju pravi ovisnici o njima.

Čokoladu mnogi smatraju antidepresivom jer čim pojedemo i samo komadić čokolade, ona podiže naše raspoloženje i smanjuje napetost. Razlog je njezin kemijski sastav. Teobromin, feniletilamin, triptofan i kofein samo su neki sastojci kojima se pripisuje osjećaj ugode.

Namirnice poput mlijeka, piletine i banana izazivaju osjećaj ugode jer stimuliraju oslobađanje neurotransmitera dopamina, odgovornog za stanje budnosti, mentalnu oštrinu i pojačanu aktivnost.

Vecernji.hr